معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در دولت سیزدهم و به منظور اجرای طرح جوانی جمعیت، ۲ مگاپروژه علمی و تحقیقاتی با موضوع «سقط جنین» و « ناباروری» در این دانشگاه تدوین شده است. 
کد خبر: ۱۴۳۸۷۴۷
نویسنده ابوالفضل شمسی

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، الهام رئیسی گفت: جوانی جمعیت، تحقیقات مسأله محور و اثرگذار با رویکرد پاسخگویی اجتماعی، توسعه فناوری سلامت، ارتقای جایگاه بین المللی، بهره‌وری و درآمدزایی از سیاست‌های کلی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در دولت سیزدهم است.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در راستای تحقق جوانی جمعیت مسئله سقط خودبه خودی جنین و احتمال پایین بودن نرخ باروری با بررسی شیوع و عوامل خطر بیماری، تاثیر سبک زندگی، عوامل محیطی، تغذیه و مصرف دارو از سوی مراکز تحقیقات این دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی افزود: در این راستا به مراکز تحقیقاتی مدل‌سازی در سلامت، پرستاری و مامایی جامعه‌نگر، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، پژوهشکده علوم پایه سلامت در مرکز تحقیقات بیوشیمی بالینی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ماموریت‌های ویژه‌ای داده شد.

 

رئیسی اضافه کرد: تشکیل کمیته علمی صیانت از جوانی جمعیت، تدوین ۲ مگاپروژه «سقط جنین» و «ناباروری» و اختصاص حداقل پنج درصد از اعتبارات پژوهشی به پژوهش‌های مرتبط و مطالعه جمعیتی و کاربردی از جمله اقدامات انجام شده در راستای طرح جوانی جمعیت است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین مگاپروژه قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال اجرا و پروژه بزرگ سلول درمانی در دست اقدام است که این اقدامات با هدفمندسازی پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه در راستای پاسخگویی به نیاز جامعه انجام شده است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها